hayal et tasarla, yenilikçi ol, ilerle...

"Satranç" Oyunu A4 Kağıdında

A4 kâğıdı formuna göre kendi hazırlamış olduğum Satranç setini, PDF formatında indirmek için tıklayınız.

Arkadaşlar, A4 formundaki bu satranç seti biraz daha günü kurtarmak amaçlı... Mesela ben çıktıları alıyorum öğrenciler makas yardımıyla kesip oyunu oynuyorlar. Oyun taşlarını da isterlerse kağıttaki oyun taşı figürlerini keserek yapabilecekleri gibi evden boncuk düğme vs. getirterek de yaptırdığım oldu.

Neden böyle bir şey hazırladın Mürsel hocam, satranç setlerini idareye aldır veya öğrenciler alsın diyebilirsiniz. Ya da kendin al… Şimdiden söyleyeyim buradan sonrası bir iç dökme yazısı...

Oyunları kendim aldığım zamanlar oldu eski okullarımın bazılarında… Ama şöyle bir şey var ki bildiğiniz gibi Zekâ Oyunları dersinde sadece satranç oyunu oynatılmıyor. Çok fazla sayıda oyun var. Gerçi duyuyorum kimi arkadaşlar dönem boyu satranç oynatıyormuş çocuklara. Sanırım bu ya imkansızlıktan ya da işlerine öyle geliyor. Neyse şimdi kimseyi hedef göstermeyeyim… Oyunları kendim alsam genellikle sınıflarımız 45 ve üzeri, satranç iki kişilik bir oyun tabii ki, yani 22 - 23 tane satranç seti… Hadi bazı öğrencilerimizin kendi seti var desem, onlardan bir kısmı okula getirse (kimi ya evde unutuyor ya da getirmek istemiyor), o da 7 olsun, kalıyor 15 - 16 tane… 15 adet satranç seti… Ee bunun mangalası var… Koridor oyunu var… Abalone, Reversi, Hedef 5 vs. çok oyun var… Bütün hepsinin parası varın hesaplayın artık...

Diğer konu mesela öğrenciye aldırma konusunda çalıştığım okulların olduğu bölgelere göre söylüyorum; genel olarak maddi durumu çok iyi olmayan bölgelerde de çalıştım. Altı üstü satranç seti kaç para olabilir ki diyebilirsiniz. Ama onu da veremeyecek durumda olan bölgelerde var emin olun. Ben çalıştım öyle yerlerde. Ayrıca bazı derslerden ara ara irili ufaklı fotokopi parası vs. diyerek para toplanıldığı da oluyor. Hepsi toplanınca kimi veliler için bu para büyük bir meblağ... O nedenle mümkün olduğu kadar Teknoloji ve Tasarım dersinde de olduğu gibi, elde olan ve hatta "âtıl durumda" olan malzeme kullanılması konusunda öğrencilerimi teşvik etmişimdir hep...

İdare peki niye almıyor diyenler olursa; ancak yaşayanlar iyi bilir ki (aynı okul bile olsa) idareciden idareciye çok şey değişebiliyor. Çok şükür şu anki okulumda idarecilerim sayesinde okulda bir zekâ oyunları odası kurduk. Bunun dışında tüm koridorlarımızda farklı türde onlarca zekâ oyunu öğrencilerim tarafından sürekli kullanımda… Mangala, satranç, koridor, abalone, reversi, hedef 5, pentogo vs. aklınıza gelebilecek çoğu oyun kısaca A'dan Z'ye her oyundan fazla fazla var. Öğrencilerimiz hem Zekâ Oyunları dersinde hem de teneffüslerde zevkle oynuyorlar. Neyse uzattım arkadaşlar inşallah işinizi görüyordur çalışmalarım.

Yazar: Mürsel EREN

#Satranç #SatrançA4kağıdında #A4 #zeka #zekaoyunları #teknolojivetasarım #teknolojitasarım #teknolojitasarimci